July 14, 2021

Motnje spanja lahko ublažite tudi s primerno posteljnino

Sodoben tempo življenja terja velik davek ravno pri spanju. Zadnje leto dni pa se z motnjami spanja in nespečnostjo spoprijemajo tudi posamezniki, ki teh težav prej niso imeli. 

Poznamo več motenj spanja, med katerimi je najpogostejša prav nespečnost. Zanjo so značilne predvsem težave z zdrsom v spanec in njegovo vzdrževanje, vključno s prezgodnjim prebujanjem, ki je pogost spremljevalec depresije. Še posebno problematična je kronična nespečnost, saj pomembno okvari kakovost življenja in škoduje zdravju.

Tehnike za obvladovanje funkcionalne nespečnosti, ki ni posledica telesnih ali duševnih motenj, so izredno učinkovite; njihova uspešnost je dolgoročno večja kot pri večini drugih metod. Preden se lotimo odpravljanja nespečnosti, je treba opustiti (ali vsaj za nekaj časa občutno omejiti) navade, ki spodbujajo nespečnost.

Motnje spanja

Znaki motenj spanja

Med najpogostejšimi znaki motenj spanja so naslednji znaki:

Podnevi pogosto začutite močno potrebo po spanju

Mnogi ljudje si radi privoščijo krajši popoldanski dremež, s katerim si napolnijo baterije. S tem ni seveda nič narobe oziroma ima lahko takšen dremež celo ogromno koristi. Vendar pa je po drugi strani problematično, če kljub normalni količini spanca ponoči le stežka ostajate budni med vožnjo, delom ali med prehranjevanjem.

Ti simptomi so namreč lahko znak narkolepsije, nevrološke bolezni oziroma motnje spanja. Poskusite najprej podaljšati čas spanja za pol ure. Če imate še vedno težave s tem, da ne morete ostati budni med vsakodnevnimi aktivnostmi, je vsekakor smiselno, da obiščete osebnega zdravnika, ki vas bo najverjetneje napotil tudi k specialistu.

Težko zaspite in se med spanjem pogosto zbujate

Povečana količina stresa v vašem življenju lahko povzroči, da potrebujete več časa kot običajno, da zaspite. Vendar pa je lahko zaskrbljujoče, če tudi takrat, ko se vam ne dogaja nič posebnega, zvečer potrebujete več kot pol ure, da zaspite. Če je to pri vas pravilo, ne izjema, bi se bilo glede tega zagotovo dobro posvetovati z zdravnikom.

Podobno velja tudi za vse, ki se ponoči pogosto zbujate in potem težko zaspite nazaj. Sčasoma se lahko razvije celo nekakšen pogojni refleks. Spanje oziroma posteljo začnete povezovati z negativnimi občutki, ki spremljajo trenutke, ko želite zaspati, vendar ne morete. Posledično ste že pred odhodom v posteljo napeti in zaskrbljeni, zato še težje zaspite. Postopoma se tako ujamete v začaran krog in razvijete motnjo spanja.

Sindrom nemirnih nog

O motnjah spanja ne govorimo le takrat, ko prihaja do odstopanj pri količini spanja, ampak tudi v primeru, da je močno zmanjšana kvaliteta spanca. Eden od dejavnikov, ki lahko vpliva na to, je t. i. sindrom nemirnih nog. Ljudje, ki se soočajo s to težavo, težko umirijo noge že pred spanjem, gibi pa se nadaljujejo tudi potem, ko že zaspijo, zaradi česar je spanec pogosto precej rahel.

Čeprav sindrom nemirnih nog ni motnja spanja v najožjem smislu, pa ima lahko med drugim vsekakor zelo negativen vpliv tudi na spanje. Včasih lahko simptome, podobne  tistim, ki spremljajo sindrom nemirnih nog, povzroči tudi katera druga bolezen ali pa so posledica uživanja določenih zdravil.

Niste zmožni ohranjati ustaljenega urnika spanja

Verjetno veste, da bi bilo idealno, da se vsak večer v posteljo odpravite ob približno isti uri in da se tudi zbujate ob podobnih urah. Manjša odstopanja seveda niso problematična. Če pa se večja odstopanja ponavljajo dlje časa, se lahko poruši vaš biološki ritem. Tako vaše telo nima več pravega občutka, kdaj je čas za spanje in kdaj za budnost. Pomembno je, da najprej prepoznate morebitno težavo, nato pa pripravite načrt, tudi s pomočjo zdravnika, kako se lotiti njenega razreševanja. Verjetno boste sicer potrebovali kar nekaj discipline, vendar se vam bo na koncu obrestovalo. Urejen bioritem ima namreč ogromen vpliv na kvaliteto vašega življenja.

Med spanjem se čudno oglašate

Vas lastni zvoki pogosto prebudijo? Imate takrat občutek, da težko vdihnete zrak? V tem primeru bi šlo lahko za t. i. sindrom obstruktivne apneje med spanjem. Pogosto smrčanje lahko napoveduje možnost razvoja tega sindroma, pri katerem pride med spanjem do težav pri delovanju dihalnega sistema. Pomembno je, da čim prej poiščete pomoč, saj lahko sindrom vpliva tudi na razvoj drugih resnih zdravstvenih težav, seveda pa je problematičen že sam po sebi.

Motnje spanja obvladajte z izbiro prave posteljnine

Kvalitetni materiali, udobna in prijetna posteljnina ter čisto in zdravo ležišče ima večji vpliv na spanje kot ste pričakovali. Veliko vlogo pa ima tudi pravilna izbira posteljnine.

Napenjalna rjuha je osnova

Jogi je pomemben, če ne že skoraj nujen sestavni del, našega ležišča. Pri izbiri tovrstnega elementa smo pozorni, da se popolnoma prilega našim meram in da je narejen iz kakovostnih materialov, ki zelo dobro vplivajo na naše spanje. Seveda pa mora biti vsak jogi primerno opremljen tudi s prevleko, ki poskrbi, da je naše udobje na njem še veliko večje.

Napenjalna rjuha naj bo primerne dimenzije in naj bo tudi izdelek priznane blagovne znamke, za katero vemo, da največji poudarek daje kakovosti. Prevleka za jogi, ki smo jo naročili v priljubljeni spletni trgovini, ima vse pomembne lastnosti, ki so nadvse pomembni tudi pri naši odločitvi za nakup. Je kakovostna, je izdelek znanega proizvajalca ter je tudi zelo poceni.

Najpogosteje se odločajo za nevtralne barve, ki ne silijo v oko in so primerne za to, da se lahko na njih ponaša bolj ali manj katerakoli posteljnina, vsaj to je osebno moje merilo. Prav tako pa morajo jogi rjuhe biti narejene iz nekoliko debelejšega in bolj gosto tkanega materiala, vendar vseeno ne tako začelo, da bi izpadlo vse skupaj tako ,da sploh ne diha. Navsezadnje pa še smernica, h kateri vsi vedno stremimo – poskusite izbrati jogi rjuhe, ki so narejene iz naravnih, obnovljivih materialov, ki so prijazni do okolja in telesa.

Seveda vsak ve, kako se uporablja prešita odeja vendar je to vseeno lahko na prvi pogled nekoliko hecna izbira dimenzij, saj ni kvadratna in ni samo podaljšana, ampak je tudi nekoliko širša od standardne odeje, ki jo srečujemo v svojem navadnem življenju.

Najprej moramo izbrati kakšna o naša prešita odeja in sicer imamo kar nekaj parametrov med katerimi lahko izbiramo. Najbolj očiten parameter je seveda velikost, kjer moramo upoštevati ali se premetavamo, ali z nami spi še partner in koliko prostora sploh imamo. Vsaka prešita odeja je tudi nekoliko drugačna tudi glede tega iz kakšnega materiala je narejena in sicer lahko izbiramo predvsem na dveh frontah in sicer na pogladi tega, da je prešita odeja iz naravnih ali sintetičnih materialov, seveda pa nas nič ne ustavlja pred tem, da bi bila narejena iz mešanice obeh. 

Skoraj vsaka prešita odeja ima dimenzije, ki so relativno podobne nekim standardnim meram, za katere so komercialno dostopne posteljnine, problemi lahko nastanejo le če kupimo posteljnino v kakšni drugi državi in nismo pozorni na njihove standarde. 

Posteljnina za dober spanec

Kakovostni materiali, udobje in ravno prav velika posteljnina vsekakor pripomore k boljšemu spancu.

Na naših policah je med bolj pogostimi posteljnina 240×220, ki se uporablja za nekoliko večje postelje.

Večja posteljnina se prilega vsaki odeji, ki je narejena po teh merah, kar je seveda popolnoma logično, ker pa je to standardna mera je dostopna tudi v veliko različnih vzorcih in materialih, skratka lahko izbiramo tako med izgledom kot tudi kvaliteto izdelka, kar je zelo pomembno, še posebej, če posteljnino kupujemo na dolgi rok. Skoraj vsaka posteljnina 200×220 je izdelana z neko mero kvalitete, pomembno je le še to, da izberemo naravne materiale, ki so primerni za to, da posteljnino vsak dan uporabljamo in jo redno peremo, saj se prav v pralnem stroju lahko najpogosteje pokažejo težave kot so krhko blago ali nekvalitetne zadrge, mogoče gumbi. Ne glede na to kako je narejena posteljnina je dobro, da vemo, da nam bo služila vsaj nekaj let.

Ljudje pogosto nakupujemo tudi posteljnino ter odeje in vzglavnike za svoja ležišča. Pri tem je pomembno tudi, da so vsi tovrstni izdelki produkti priznanega proizvajalca. Pri nas na trgu lahko dobimo povsem kakovostne produkte te vrste, ki pa so lahko tudi izjemno dragi. Nekateri si jih ne moremo privoščiti, zato raje kupujejo poceni izdelke za svoja ležišča, ki pa pogosto niso zdravi in so kot taki tudi neudobni za nas.

Prešite odeje imajo lahko naravna ali umetna polnila. Slovenski kupci smo bolj nagnjeni k naravnim polnilom, saj se zavedamo, da so ta najkvalitetnejša. V postelji preživimo zelo veliko časa, raziskave pravijo, da kar tretjino svojega življenja, zato je pomembno, da spimo v kakovostnih in zdravih materialih.

Prešite odeje  morajo biti sveže in ne smejo nikakor biti zanemarjene in stare. V starih prešitih odejah je namreč nabranih veliko prašnih delcev ter posledično tudi pršic, ki povzročajo alergije. Velikokrat imamo eno odejo tudi po 20 ali 30 let, a bi jo morali zamenjati že po petih letih, ker postane s časom nehigienska.

Odeje izbiramo glede na temperaturo sobe v kateri spimo. Prodajalci najraje ponudijo prešite odeje, ki so polnjene s perjem in puhom gosk, iz ovčje volne in celo dlake kamel ali kašmirskih koz. Odeje so lahko narejene tudi tako, da se pozimi združijo z dodatno odejo, ki zagotavlja večjo toploto. Take odeje so navadno iz umetnih materialov.

Motnje spanja obvladujte s pravo posteljnino

Vzglavnik igra pomembno vlogo

Če bi vas vprašali, kaj za vas pomeni dober vzglavnik, bi bil vaš odgovor verjetno splošen in bi ciljal na to, da je to vzglavnik, na katerem odlično spimo ali počivamo.

V resnici težko trdimo, kaj je za nekoga najboljši vzglavnik. Vemo, da na trgu obstajajo številne vrste vzglavnikov, med katerimi so tudi taki, ki na trgu niso dolgo časa in so produkt sodobne tehnologije, ki na prodajne police postavlja skorajda čudežne vzglavnike, ki nam omogočajo neprekinjen in odličen spanec.

Morda je za vas najboljši vzglavnik tisti, ki je napolnjen s perjem ali pa tisti, ki vključuje spominsko peno. Ne glede na to, za katero vrsto vzglavnika se boste odločili, bodite vsekakor pozorni tudi na njegovega proizvajalca. Če je ta priznan, je v resnici lahko prav vsak vzglavnik dovolj kakovosten, ne glede na to, kateri vrsti pripada. Vedno pa poskrbite še za kakovostne prevleke, s katerimi boste najboljše vzglavnike oblekali.

Jogi je pomemben, če ne že skoraj nujen sestavni del, našega ležišča. Pri izbiri tovrstnega elementa smo pozorni, da se popolnoma prilega našim meram in da je narejen iz kakovostnih materialov, ki zelo dobro vplivajo na naše spanje. Seveda pa mora biti vsak jogi primerno opremljen tudi s prevleko, ki poskrbi, da je naše udobje na njem še veliko večje.

Najboljši vzglavniki so tisti, ki so oblikovani tako, da na njih lahko dobro in kvalitetno spimo. Vedno več ljudi ima težave z vratom in hrbtenico, saj so v službi veliko časa za računalnikom in pri tem ne pazijo na pravilno držo. Po določenem času se jim tako začne ukrivljati hrbtenica, ki je zaradi tega tudi vedno bolj obremenjena. Ljudje se tako zatekajo k različnim maserjem ,ki jim vsaj malce ublažijo bolečine. Pozabljajo pa, da se dobro počutje začne pri zdravem spancu. 

Anatomski vzglavniki nam bodo v oporo in bodo našemu telesu omogočali odličen počitek. Takšen počitek si zaslužijo vsi, ki v službi trdo delajo. Ljudje damo premalo poudarka na zdrav spanec, saj se ne zavedamo da se ponoči obnovijo vsi naši notranji organi, ki brez počitka hitro začnejo slabo delovati. 

Najboljši vzglavniki tako skrbijo za dobrobit celotnega telesa in nas ne bodo razočarali. Čeprav bomo zanje odšteli več, kot za navadne, jim bomo po uporabi izredno hvaležni. 

Na počutje v prostoru vpliva tudi dekoracija

Da bi se v prostoru počutili prijetno, ne smemo pozabiti na dekoracijo prostora.

Okrasne blazine so zelo priročne, nameščate pa jih lahko skorajda v prav vsak prostor vašega doma in tudi zunaj njega. Čeprav so takšne blazine v prvi vrsti namenjene zlasti privlačnejšemu videzu prostora, pa od njih pričakujemo tudi, da bodo poskrbele za primerno udobje med počitkom oziroma med sedenjem, medtem ko se družimo s prijatelji.

Okrasne blazine so odlična izbira tudi za opremljanje zunanjih prostorov, na primer teras ali balkonov, na katere pogosto postavljamo vrtne sedežne garniture. Če nanje namestimo še nekaj okrasnih blazin, je vse skupaj v hipu videti veliko lepše in ne nazadnje tudi funkcionalno.

Stoli bodo vsekakor udobnejši in lepši, če nanje postavimo sedežne blazine za stole. Pri tem velja biti pozoren, da izberemo takšne, ki dihajo - torej bombažni.

Posteljno pregrinjalo za večjo zaščito pohištva

Čez dan je dobro na ležišču imeti posteljno pregrinjalo, ki ima več nalog. V prvi vrsti vsekakor poskrbi za učinkovito zaščito pred umazanijo in drugimi nevšečnostmi na ležišču, sicer pa ima pregrinjalo tudi veliko estetsko vlogo.

Nekaterim med vami je pomembno tudi, da je vaš spalni prostor videti nadvse privlačen. Čeprav vanj ne vabite svojih gostov in njihovim očem pohištvo ter vse ostalo praviloma ni vidno, se radi sami v tem prostoru dobro počutite. Na počutje in udobje v njem v veliki meri vpliva tudi samo ležišče. Da to ne bo samo udobno, temveč tudi nadvse privlačno, nanj čez dan položite kar se da privlačno posteljno pregrinjalo, ki je lahko posuto s prav posebnimi motivi.